Podstawa programowa - jak z nią pracować?

Witajcie!

U góry bloga znajdują się zakładki pod którymi kryją się zagadnienia z podstawy programowej, podzielone w zależności od rodzaju podstawy programowej oraz od klasy.

PP - poziom podstawowy

PR - poziom rozszerzony



Pamiętajcie! 

Pierwszym krokiem jest opanowanie podstawy programowej, a w podręcznikach jest wiele treści wychodzących poza program. Nie znaczy to, że są mniej istotne, lub nie przydatne. Czasem te materiały są istotne do zrozumienia podstaw i pozwalają nam sobie wszystko ułożyć w głowie, stąd i ja wprowadzam czasem wiedzę spoza podstawy programowej, jednak zawsze to wyraźnie zaznaczając. To nauczyciel dostosowuje wymagania do swoich uczniów, tak by zapewnić im jak najlepszy rozwój.


Podstawę programową dobrze jest traktować jako bazę, pomagającą ustalić, co już wiemy, a czego jeszcze powinniśmy się douczyć / o co dopytać nauczyciela.


Niedługo pojawi się post zawierający plik z przygotowanym przeze mnie rozkładem lekcji i zaznaczonymi realizowanymi punktami podstawy programowej. Dla moich uczniów to oczywiście bardzo wygodna baza, dla reszty sugestia, gdyż kolejność realizacji niektórych elementów jest dowolna jak np. który układ narządów zostanie zrealizowany pierwszy.

Komentarze